سازاب طراح و تولید کننده انواع ژئوتکستایل

قیمت ژئوتکستایل:

قیمت ژئوتکستایل می تواند بسیار متفاوت باشد. همانطور که قبلاً فهمیدید ، قیمت بسته به مواد و روش تولید شکل می گیرد. اما تراکم نیز نقش مهمی دارد. مواد یکسان، اما با تراکم های مختلف، قیمت های متفاوتی دارند. چگونه بفهمیم که کدام ژئوتکستایل در یک مورد خاص مورد نیاز است؟ تقریباً می توانید با این تقسیم بر اساس تراکم حرکت کنید:

تا 60-80 گرم در متر مربع با آگروتکستایل یا مواد پوششی: می توان از آن برای محافظت در برابر جوانه زنی علف های هرز (ژئوتکستایل در برابر علف های هرز) استفاده کرد. معمولاً از پلی استر نبافته استفاده می شود. برای جلوگیری از سردرگمی، آنها معمولاً اینگونه می نویسند: آگروتکستایل.

چگالی حدود 100 گرم در متر مربع برای زهکشی است، اما ژئوتکستایل نامطلوب است، زیرا به سرعت لیل می شود.

با چگالی  150 گرم در متر مربع و بالاتر برای جداسازی کسری ماسه و سنگ خرد شده: می توانید مواد متراکم تر مصرف کنید، اما کمتر ارزشش را ندارد.

ژئوتکستایل با وزن 100 تا 200 گرم در متر مربع برای چیدمان مسیرهای پیاده روی، زیر سنگفرش، زیر چمنزارها، برای ایجاد سرسره های آلپی استفاده می شود. و غیره استفاده می‌شوند.

با تراکم 200 تا 300 گرم در متر مربع، آنها در زیر جاده های عمومی، زیر یک پارکینگ ماشین قرار می گیرند.

با چگالی بیش از 300 گرم در متر مربع  برای بزرگراه ها، باند فرودگاه ها و غیره استفاده می گردد.

اینها فقط مرزهای تقریبی هستند. همیشه ارزش انتخاب ژئوتکستایل، توجه به شرایط خاص را دارد. به عنوان مثال، برای خاک سخت و صخره ای، مشخصه ای مانند کشیدگی در هنگام شکست مهم خواهد بود. هرچه مواد بهتر کشیده شوند، احتمال پارگی در هنگام جا دادن بی نظمی ها و برجستگی ها کمتر می شود.

هنگام انتخاب ژئوتکستایل برای کارهای ساختمانی و زیر جاده ها / مسیرها، پارکینگ ها، سایت ها، ببینید که بار شکستگی بالایی وجود دارد (استحکام کششی). اگر زمین های ناهموار را تشکیل دهید، می توان از این ویژگی چشم پوشی کرد، اما هیچ باری روی آنها وجود نخواهد داشت.

قیمت ژئوتکستایل بسته به مواد اولیه و روش تولید:

ژئوتکستایل های با پیوند حرارتی دارای استحکام کششی بالایی هستند اما فقط آب را در جهت عرضی خارج می کنند. یعنی می توان آن را در مناطقی با سطح آب زیرزمینی پایین، در خاک هایی با زهکشی خوب استفاده کرد. به عنوان جداکننده قطعات و مواد مختلف هنگام چیدمان سکوها، زیر مسیرهای پیاده روی  از مواد مختلف ، مناسب برای تغییر چشم انداز است. اما همه اینها در مناطقی با زهکشی خوب ایده آل است.  برای سیستم های زهکشی خیلی مناسب نیست و آب به اندازه کافی تخلیه نمی شود. ژئوتکستایل سوزنی دوام کمتری دارد، اما آب هم در جهت طولی و هم در جهت عرضی از آن عبور می کند. ژئوتکستایل سوزنی مناسب برای تخمگذار در خاک های سنگین (لوم، خاک رس) است که آب را به خوبی تخلیه نمی کند. کمبود استحکام را می توان با قرار دادن یک ژئوگرید در پایین - نوع دیگری از ژئوسنتتیک ها - جبران کرد. بارهای اصلی را بر عهده می گیرد و ژئوتکستایل اجازه نمی دهد که کسری ها مخلوط شوند. از این نوع می توان در زهکشی استفاده کرد. چگالی بهینه ژئوتکستایل زهکشی از نظر نسبت قیمت به کیفیت 200 گرم بر متر مربع است.

ژئوتکستایل برای زهکشی:

خواص ژئوتکستایل زهکشی:

 کشسانی و استحکام، مقاومت در برابر بارهای سنگین و قالب، ماندگاری طولانی، سهولت در نصب، ایمنی در برابر آتش و غیر سمی بودن، مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش

ژئوتکستایل بافته شده بسیار بادوام است، استحکام کششی بالایی دارد. برای ایجاد خاکریز، تغییر چشم انداز، ایجاد دیوارهای حائل ایده آل است و بار بدون هیچ سوالی تحمل می کند. استفاده از آن در زهکشی توصیه نمی شود چرا که شکاف های بین نخ ها به سرعت با ذرات کوچک مسدود می شود که زهکشی آب را بدتر می کند.

موارد کاربرد ژئوتکستایل:

دامنه ژئوتکستایل ها گسترده است، انواع زیر بر اساس هدف تقسیم می شوند:

مبلمان : مواد خیلی متراکم نیست که هنگام روکش تشک های مبلمان وبهلسترد استفاده می شود. در زیر پارچه اثاثه یا لوازم داخلی قرار می گیرد، برای محافظت در برابر گرد و غبار در هنگام حمل و نقل استفاده می شود.

زهکشی: آب را به خوبی عبور می دهد، به دلیل ساختار خاص خود با ماسه، گل و لای مسدود نمی شود و ظرفیت فیلتر بالایی را برای مدت طولانی حفظ می کند.

باغ یا آگروفیبر : تفاوت اصلی این است که در برابر نور پایدار است، یعنی به نور ماوراء بنفش واکنش نشان نمی دهد.

بسته بندی : ماده نازکی که برای ساختن روکش های بسته بندی (مثلاً برای کفش) استفاده می شود.

ساخت و ساز : در این گروه مواد مختلفی با ویژگی های متفاوت وجود دارد. اصلی ترین آنها استحکام کششی و درجه کشش است.

هنگام خرید ژئوتکستایل به مشخصات فنی و هدف آن توجه کنید و فقط بر اساس قیمت انتخاب نکنید. اگر پارچه های ژئوتکستایل ویژه بسته بندی، باغ یا مبلمان را زیر آوار بگذارید، کار نمی کند. پول هدر خواهد رفت، زیرا مواد در طول ماه‌ها و شاید حتی در صورت پر شدن، پاره می‌شوند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با پارچه ژئوتکستایل به وب سایت سازآب مراجعه نمایید.

Read more
Comments
For your travel needs visit www.urgtravel.com